Porównanie strony responsywnej i mobilnej

Obecnie coraz więcej osób, nie tylko młodych, przegląda Internet na smartfonie lub tablecie. Dlatego też nie wystarczy już mieć stronę internetową, by zwiększyć swoją szansę na pozyskanie klienta, teraz musi ona dobrze wyświetlać się na mniejszym ekranie. Możesz to uzyskać na 2 sposoby- za pomocą strony mobilnej i responsywnej.

Czym różnią się te pojęcia? Która opcja będzie lepsza dla Ciebie? Sprawdź nasz artykuł lub zajrzyj na stronę: http://site-call.pl/strona-responsywna-lub-mobilna-ktora-lepsza/

Strona mobilna

Stroną mobilną nazywamy taką, która stworzona została z myślą o przenośnych urządzeniach, m.in. smartfonach czy tabletach. To „okrojona” wersja tradycyjnych witryn, w porównaniu z nimi ich zawartość jest uboższa. Co więcej, strona mobilna różni się także adresem od tej desktopowej, w wielu przypadkach możemy je poznać po obecności literki „m” lub słowa „lajt”. Na dole strony mobilnej powinieneś znaleźć odnośnik do pełnej wersji serwisu.
Strona responsywna

Z kolei strona responsywna (w skrócie określana jako RWD- Responsive Web Design) to taka, na której grafika oraz cała zawartość automatycznie dostosowuje się do urządzenia mobilnego i jego rozdzielczości. W przeciwieństwie do mobilnej wersji ma taki sam adres jak ta, którą wyświetla się na ekranie komputera stacjonarnego czy laptopa. Co ciekawe, obecnie strony responsywne stanowią około 30 procent witryn.

Ale co to w praktyce oznacza, prócz tego, że strona może wyświetlać się w małej i dużej rozdzielczości? Przede wszystkim strona responsywna, niezależnie od urządzenia, na którym jest wyświetlana, zachowuje wysoką rozdzielczość i jest zaprogramowana w taki sposób, by litery i zdjęcia dopasowywały swoje wymiary do konkretnych warunków.

Plusy i minusy obu opcji

A jakie zalety i wady mają te rozwiązania? Poniżej krótkie zestawienie:

Zalety:
Strona mobilna: szybkie ładowanie ze względu na ograniczoną ilość elementów na stronie.
Strona responsywna: witryna dostosowuje się do wielu urządzeń; ma jeden system CMS (Content Manager System) do zarządzania; jeden adres pozwala uniknąć problemów z pozycjonowaniem i kopiami treści.

Wady:
Strona mobilna: dwa systemy CMS, co związane jest z aktualizowaniem oraz dodawaniem treści w dwóch miejscach.
Strona responsywna: dłuższe ładowanie elementów, które są przystosowane do wersji desktopowej.

Co lepsze?

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, wszystko zależy od budżetu i grupy docelowej, do której chcesz skierować swoją stronę. Jeśli Twoimi odbiorcami mają być głównie właściciele urządzeń mobilnych, a jednocześnie nie chcesz przebudowywać strony w wersji desktopowej, to strona mobilna będzie doskonałym rozwiązaniem.

Jeśli stawiasz swoje pierwsze kroki, to od razu zainwestuj w stronę responsywną. Co warto jeszcze dodać, ta wersja witryny jest lepiej postrzegana przez Google, co często równa się w wyższą pozycją w wyszukiwarce.